Zo maar een zondagmiddag in Paradiso. Mieke zegt: “Ik heb geprobeerd om Tante Leen als Billy Holiday te laten klinken en Holiday liedjes als Tante Leen”. De werktitel was Billy Holiday meets Tante Leen. Het Parool had de cd van vijf (!) sterren voorzien, even daarvoor deelde Manuëla Kemp dat nog even achteloos met het publiek. Het Parool kopte “Mieke Stemerdink raakt met haar smartlappen exact de juiste toon (*****)”. Mieke Stemerdink gaat zingen!
De liedjes op het album ‘Oh Liefde’ gaan allemaal over moeders, foute mannen, hoeren en de dood, ook over de Jordaan, de Wallen en de Jodenbuurt. Uiteindelijk komt alles op deze plaat uit bij de liefde.” Aan een stuk door zingt Mieke, voorheen de frontzangeres van de roemruchte band “de Gigantjes”, die middag de mooiste levensliederen.
Hou het maar eens droog bij het nummer ‘Ach Vaderlief, Toe Drink Niet Meer’ van de Zangeres Zonder Naam, maar ook ‘Amsterdam Huilt’ van Zwarte Riek. Twee vertalingen van obscure nummers van Billy Holiday passen er uitstekend bij. Huub van der Lubbe schreef voor Mieke ‘Doorzichtige Mannen’ en ‘Vergeten’. De titelsong van het album is van de beroemde Vlaamse chansonnier Guido Belcanto. Hij schreef voor haar het wonderschone ‘Oh Liefde, Oh Liefde’. Bijna over de top, maar ook heerlijk op een zondagmiddag in december was de vertolking van de Willy Derby-compositie ‘Als ik naar je blinde ogen kijk’ uit 1930. Een zin als ‘Ik voel geen haat als hij mij slaat, dat hoort erbij’ doet pijn om te horen. ‘En Toch Haat Ik Je Niet’.
Bij de afscheidsavond van Mary Servaes, beter bekend als de Zangeres Zonder Naam, in 1987, zong Mieke het klassieke ‘Ach Vaderlief’, de eerste gouden single van de Zangeres Zonder Naam uit 1959, in een Rock & Roll uitvoering. De Zangeres Zonder Naam was zo onder de indruk dat ze Mieke direct tot haar opvolgster benoemde. Ze is zeker na deze cd een waardig opvolger, zonder twijfel. De enorme bos bloemen die Mieke kreeg van Manuëla aan het eind van de middag was verdiend.